Mandelfrossa

Det farliga med att vara hemma är tristessen. När jag har tråkigt äter jag. Och överdrivet ätande är som bekant något förödande för figuren... Att vara mammaledig är mysigt men det är rätt dåligt med action när man har en inte ens 4 veckor gammal bebis.

Äter därför mandlar. Det är ju nyttigt. Och till detta en redig kopp kaffe.

Till lunch tog jag en härlig gammal LCHF-klassiker: en hel tallrik brysselkål och bea. Jag blev mätt men var fortfarande lite sugen, försöker alltså istället lura kroppen att den får smarrigt fika. Men det är mandlar, torra tråkiga mandlar.

Ska kila iväg och hämta I om en timma eller så, och kanske göra ett nytt försök att promenera. Storasyster var nämligen väldigt ledsen och besviken imorse över att inte få följa med!


Kommentarer
Postat av: Maria

Mmmmmmmm..mandlar.. Själv blir det massa mjöl, både i form av pasta och pizza och bröd. Italien är inget LChf land, men ack de är ju så friska och sunda märkligt nog!

2013-08-27 @ 14:48:49
Postat av: Emma-Lisa

Jag käkar äpplen till förbannelse. "Godis är också frukt"...

Hälsningar Emma-Lisa med Sonja 6 v.

2013-08-27 @ 16:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0