Vardag

Maken jobbar. Storasyster är på förskolan. Jag har hunnit vara förkyld ett par dagar. Och så åkte vi på långutflykt till Nyköping och Oxelösund i lördags.

Lilla skrutten sover bättre och bättre om nätterna. Jag lever annars i ett symbiosförhållande med tvättmaskinen, om någon undrar vad jag gör om dagarna. Så mycket mer händer inte här!

Förra veckan tror jag vi slog rekord i antal Ikea-besök. Igår plockade vi upp en ny bäddmadrass, efter att den gamla råkat ut för två bajsattacker (och den såg rätt sorglig ut redan innan, men vi lär oss av misstagen och köpte nu även ett madrasskydd). Tidigare i veckan kom vi hem med en liten bänk till dotterns rum, så nu är det mer eller mindre färdigt. Resten av lägenheten ser ut som ett bombnedslag dock, så jag har att göra tills på lördag då vi väntar gäster.

Har spikat datumet för jämtlandstrippen, jag tar ungarna med bil upp och ett par dagar senare kommer maken med flyg (återigen fullständigt vansinnigt av SJ att det ska kosta mer än dubbelt så mycket för ett mer miljövänligt alternativ, och att merparten av deras avgångar numera tar 8-9 timmar på sträckan stockholm-östersund istället för 5-6 som är det normala).

Valet idag står mellan att vara hemma och städa eller ta en promenad ner till Tullinge och plocka upp ett paket, köpa mjölk och kanske kika in på öppna förskolan. Jag är mest sugen på städningen, trots att det är fantastisk väder ute! Vore så skönt att kunna sätta sig ner och vila ögonen på rena ytor utan leksaker och högar av tvätt...


Kommentarer
Postat av: Maria

Oxelösund är fint! Min sambo kommer därifrån, så vart där mkt :). Även Nyköping. Vad gjorde ni där?

/Brolin

2013-08-26 @ 11:32:40
Postat av: Maria

Din lilla är så fin!!

Stort grattis igen!

<3. /B

2013-08-26 @ 11:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0