Ett halvt dopp i havet

Jag har varit rätt sliten idag, roade mig bland annat med att spela fotboll och jaga dottern, mycket uppskattat av henne, inte alls uppskattat av mina fogar. Efter att hon trillat av cykeln (trots stödhjulen) fick jag dessutom bära henne en bit innan kroppen bestämt sa ifrån att den går sönder om jag tog ett steg till med den där extra belastningen.

Men badet var skönt! Nu skulle jag ju ljuga stort om jag påstod att jag faktiskt doppade mig, men jag var i vattnet en ta stund och det nådde nästan upp till rumpan. Iskallt till en början och behagligt efter en stund. Fötterna mådde gott av kylan och såg riktigt normala ut en kort stund.

Dottern, som är betydligt modigare än mig, doppade sig så klart. Och nu väntar ett par fina dagar så i slutet av veckan kanske jag också vågar mig på ett par simtag!

Imorgon får jag besök av M, min gamla exil-jämtlandskompis som numera bor i Göteborg. Skoj! Hoppas bara att jag får sova som folk i natt så att jag kan fungera socialt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0