Första semesterdagen

Och vad händer? Vaknar kvart i fyra, svårt att somna om, lyckad slumra till igen till sist och vaknar kvart i sex. Kliver upp och äter frukost i ett relativt svalt kök. Och vad gör jag sedan? Höggravid och ledig? Jo jag åker till jobbet! Orkade inte gå tillbaka hit och hämta jobbkläderna i fredags efter bion, och har dessutom mina skor nere hos skomakaren här i huset/t-banan.

Och skor var det ja! Jag brukar inte köpa skor på Skopunkten, men som gravid med jättefötter och liten plånbok blev jag oerhört glad av att hitta två par skor på rean, till en blygsam kostnad av totalt 124 kronor. De lär inte hålla i flera säsonger men kommer skona mina dyrare skor från att tänjas ut och bli obrukbara då fötterna antagit normal storlek igen.

Så, nu är klockan åtta och skomakarn har öppnat, dags för mig att vinka hejdå till jobbet på ett tag! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0