Långledigt

Inget patientarbete på tio månader, blir en lång semester för min del! Jag inser ju så klart att det inte kommer bli idel ledighet, men det var skönt att inaktivera alla mina alarm utom levaxinet som kvackar loss vid sjutiden varje kväll. Ska förbi jobbet innan jag åker till Varberg för att hämta mina jobbkläder och städa ut skåpet, men annars är jag rätt färdig och beredd att lämna över till min vikarie i augusti.

Lunchade ihop med tandläkaren och hennes två yngsta döttrar, sedan blev det provtagning på labbet vid Stureplan och en liten shoppingrunda. Ett par preggobyxor och två preggolinnen från HM för en hundring, känner mig nöjd med mina fynd! Mötte sedan upp käre maken och tog en fika innan vi åkte hem. Har gått rätt mycket idag, och igår, så ryggen känns rätt mör nu.

Igår hade vi förresten bröllopsdag och var på Koh Phangan för god middag (scampi och nudlar, utan starka halsbränneframkallande kryddor) som avrundades med banana split! Mums!

På tisdag bär det av söderöver igen, denna gång med tåg, och SÅ jag ska pussa på mitt lilla troll! Saknar henne massor men samtidigt är det såklart skönt att för en gångs skull slippa stressa till hämtningar på förskolan, bara äta barnvänlig mat och kunna rå sig själv. Barnvakt är ju en lyxvara vi annars mycket sällan kan unna oss!

Och apropå lyx så gjorde maken toast skagen till middag idag! Vilken tur jag har!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0