Min lilla odling!

Det blommar! Kommer nog bli en del squash från den här planteringen... Bara den får rejält med vatten så växer den så det knakar, men än dröjer det nog en vecka innan man kan skörda något. Har smakat på morötterna men de är så väldigt väldigt späda, kommer ta minst en vecka eller två innan de är i ätstorlek, om de nu ens når dit eftersom jag inte genomförde den planerade gallringen idag. Ruccolan däremot har vi ätit en hel del av, så smidigt att bara gå ut och nypa av en näve blad att ha till sallad! Och gräslöken har tagit sig bra, jag frösådde men den tog sig knappt alls och satte istället ut en köpt planta som blev över efter midsommarmaten.

Har haft en trött dag idag, trots stora planer på att baka så har det bara blivit sova, vila, tv och lite tvättande. Har känt mig så himla tungandad i den kvalmiga värmen, inte orkat med något alls. Som tur är blev det svalt och lite mer vind nu till kvällen, så väskan blev packad inför morgondagen. Får ju släpa runt på förlossningsmappen, bebiskläder och amningströjor ifall något händer nere i Varberg. Igår kväll trodde jag faktiskt att det var på gång men sedan stillade det sig och har nu bara lite små känningar av "vanliga" förvärkar, och det är ju inget nytt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0