Och äntligen fick jag till det

Jag somnade i soffan igår, helt utslagen, förstod inte ens att jag sovit ca 45 min när jag vaknade till/blev väckt. Skyndade mig sedan att göra kvällstoalett så att jag inte skulle hinna bli pigg igen och hoppade i säng. Och SOV med endast ett avbrott fram till morgonen. Antar att kroppen fick nog av för lite sömn till slut och gav upp den här dumma idén om att bara koppla av någon ynka timme per natt.

Jag hoppas att grannarna, som förmodligen har semester, lyckades somna om. Nu när temat ändå är sovtid. För botkyrkabyggen har skickat ut två nissar att trimma häckarna i området, och visst beundrar jag deras hängivenhet men att dra igång motordrivna häcktrimmers kvart i sju på morgonen är väl kanske att ta i..? Till slut kom någon trött och sur granne ut och påpekade det olämpliga i att föra oväsen så tidigt och de satte sig och skruvade på någon av maskinerna istället.

Själv har jag nu EN dag kvar till semester, vilket min barnmorska var glad över. Var där igår och blodtrycket hade gått upp lite, inte så förvånande med tanke på hur mina händer och fötter ser ut. Ringarna räknar jag med att kunna använda någon gång i augusti igen... Drömde för övrigt att jag fick en "ploppförlossning", och ut kom en kokong med en pyttig kattunge i, som sedan sakta förvandlades till en liten flicka, som rymdes i handen på mig. Litenheten kan nog ha varit en önskedröm, för den här krabaten växer som den ska och är stor nog att trycka ihop allt i närheten av magen, inte minst magsäck och blåsa.

Mindre än fyra veckor kvar till beräknat nedsläpp. På göra-listan har jag bockat av allt utom blöjor och en ståbräda till vagnen. Det ena lätt fixat och det andra inte livsnödvändigt förrän det är dags för den stora skrutten att gå tillbaka till förskolan efter sommarledigheten. Och dit är det ju ett tag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0