Och så blev det måndag

Sov riktigt bra i natt. Det var rätt svalt i sovrummet och jag behövde bara ett toabesök. Några bebiskänningar har jag inte, vilket nu börjar ställa till det, för nu står vi barnvaktslösa (grannen hade lovat att ställa upp men hon åker på semester till stugan i Dalarna idag). Attans. Men det där löser sig nog på något sätt.

Fast det kan ju ta 3-4 veckor till. Vi förströr oss så länge med lugna aktiviteter, och jag har ju massor av böcker att hinna läsa innan jag slängs in i bebisbubblan. Har hunnit igenom halva andra boken i trilogin "Victoria Bergmans svaghet", Hungerelden, som jag lånade av svärmor.

Och så har jag fortsatt baka, idag blev det en kardemummakaka. Nystött kardemumma... Vilken himmelsk doft! Jag älskar kardemumma, blandar det alltid i kaffet när jag brygger, för man behöver ju inte köpa färdigblandat dyrt kaffe från tex Kahls för att få njuta av det, de gör ju på samma sätt, blandar kryddan direkt i kaffet. På bullfronten så leder Kustbageriet i Varberg och Rute stenugnsbageri, de har båda fantastiska kardemummabullar.

Barnet, familjens största sjusovare, klev inte upp förrän klockan var nästan 10. Och nu är hon mer intresserad av att se på film än hitta på något med mig, men bara lunchen sjunkit lite ska jag nog dra med henne till lekplatsen så att hon får rasa av sig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0