Två veckor kvar

När jag väntade dottern minns jag hur intensivt less jag var på att vara gravid, jag läste bloggar och hängde på forum och GRÄT över hur orättvist det var att andra minsann åkte in på förlossningen men inte jag... Skillnaden kunde inte vara större, visst är det tungt vissa dagar, orken och flåset är inte på topp, men den här gången har jag ju inte suttit på rumpan och väntat i flera månader. Det känns helt okej, just nu, att det kan dröja 2-4 veckor till innan den här goklumpen gör entré. Fast ju förr desto bättre så klart, framförallt ur ett ekonomiskt perspektiv, för jag har bara semesterdagar som räcker två veckor till.

Idag är sista hela dagen i Varberg, imorgon väntar en tågresa mot Stockholm med fröken bus och all packning. Vi ska eventuellt åka upp till Kungsbacka en sväng och hälsa på makens morföräldrar.

Solen skiner, fåglarna kvittrar, ute härjar sniglarna och jag funderar på om jag ska somna om en stund eller kila bort till brevlådan och hämta min DN...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0