Ännu en kortvecka

Ja så var det helg igen! Men här ligger vi inte på latsidan, har ägnat kvällen åt att tvätta så att vi har rena kläder på minisemestern på Åland, och ska försöka snygga till lite här hemma innan jag dråsar i säng.

Dagen har annars varit hektisk, fylld av patienter, intervjuer och säljare från dentalföretag. Lyckades komma från jobbet i god tid men sedan stod gröna linjen helt stilla, inte alls kul att stå och svettas i närmare en kvart mellan Hötorget och centralen på ett smockfullt tåg. Och det ledde ju så klart till att jag inte kom tidigare till hämtningen. Å andra sidan har jag ju ingen skyldighet att ställa upp på jättetidiga hämtningar hela tiden, dessa "tolv-dagar" som införts är ju bara om arbetet tillåter, vilket mitt inte gör. Jag är fullbokad. Och skulle jag hämta kl 12 skulle jag ju bara hinna in till jobbet och vända, de får nöja dig med att vi är hemma de flesta klämdagar istället. För det är faktiskt av en anledning dottern går på förskolan, vi jobbar ju!

Vi fick höstens planering redan nu, väldigt tacksamt, kanske har förskolechefen fått fler klagomål än mina om brister i planeringen? Å andra sidan är det ju inget problem till hösten, som föräldraledig kommer jag njuta av att inte behöva stressa som en dåre! Nu har vi bara en APT och en sommaravslutning kvar innan sommaren och lugnet väldans skönt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0