Bra läsning

Söndagsmorgonens feel-good-läsning i DN är denna artikel om att de vilda djuren blir fler i Sverige och Europa. Här ute i Riksten har vi kanske inte så stora vilda djur men det är kul att se rådjur trippa omkring, hararna som sätter av i full fart på morgonen när de inser att de inte är ensamma, rävar som stryker runt i skogsbrynen, bävrarna som tagit ena änden av flygfältet i besittning, och inte minst älgarna som lufsar runt i skogen. Fast nog blev jag lite nervös när vi stod kanske 20 meter från en älgko med kalv i höstas, skulle inte ha haft en chans om den inte bestämt sig för att strunta i oss och istället skrida vidare med kalven i släptåg...

Idag är det ju en alldeles vanlig dag. Dottern väckte oss vid vanlig tid, tidigt, vilket är bra, för då kanske hon kommer i säng ikväll utan gnäll. Fast lite trött är jag allt, vi satt uppe och åt jordgubbar framför Indiana Jones (senaste filmen) och kom inte i säng förrän vid halv ett, och jag har svettats genom natten, trots öppna fönster, balkongdörr och inget täcke. Ibland saknar jag mitt frusna jag...

Klädfavoriten just nu är mina luftiga halvlinnebyxor som jag köpte på Tradera för länge sedan men som blev liggandes länge, tyckte de var rätt hemska men ju större jag blir desto bättre passar de. Maken fällde dock någon kommentar om att de inte var så smickrande, men så länge de är sköna tänker jag ha dem på hemmaplan åtminstone... :) Och bästa materialet annars är stretchig trikå, då kan man ju komma i vanliga toppar i storlek small och ändå få plats för magen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0