Det tog bara två år...

Kolsyrepatronen tog slut för ungefär två år sedan och idag tog vi oss i kragen och bytte till oss en ny. Inte det minsta krångligt eller dyrt. Och ändå tog det oss TVÅ år.

Midsommarmaten är inhandlad, det blir en klassisk sill- och potatislunch, jordgubbstårta till efterrätt och så köpte vi lite småfika att ta med till Grödinge. Om vädret håller i sig blir det idealiskt att grilla olika goda korvar till kvällen. Och på det lite glass. Känns som ett bra beslut att inte göra en så stor grej av midsommar i år heller!

Något annat jag äntligen gjort är att boka tågbiljetterna t/r Varberg. Får väl packa ner lite bebiskläder också, ifall Kresselhos får för sig att komma ut medan jag är där nere, men Varbergs sjukhus sägs ha bra förlossningsavdelning så jag känner mig inte så värst orolig. Tog för övrigt in bebiskläderna idag (eller ja, maken fick kånka in två fulla flyttlådor från förrådet) och jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska tvätta upp dem, just nu luktar de en blandning av sköljmedel och bebis, en rätt berusande doft... Jag hade helt glömt bort hur dottern luktade som bebis, men det är som om hennes doft bitit sig fast i kläderna. Alldeles begeistrad sprang jag in till min 3-åring för att visa hur yttepytteliten hon varit, men hon bara skrattade. Jag får försöka igen om sisådär 20-30 år, då kanske intresset för bebiskläder är större. :)

Dagens stora fråga är middagen. Vill vi verkligen ha korv stroganoff när det är asvarmt ute? Känns inte så lockande! Vi försökte vara ute ett tag under eftermiddagen men luften står nästan stilla här och redan kl 9 imorse visade termometern 38 grader (i solen) på framsidan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0