En hemmadag

Ja här förtärdes inte en droppe alkohol igår, så sovmorgonen vi fick innehöll ingen ångest och illamående! Så skönt att vara gammal/gravid och inte ha några krav på att vare sig ha party eller vara särskilt party.

Maken pysslar med sitt, dottern ligger inne på sitt rum och ser på film. Rätt blåsigt och grått ute, som om man skulle kunna förvänta sig regn och åska inom ett par timmar. Jag funderar därför på om jag ska organisera bebisgarderoben (dvs röja ur en bokhylla i sovrummet och skruva dit dörrarna sim blev över från en annan hylla) eller om jag ska ligga kvar här i soffan och se på film...

Om jag alldeles fritt kunde välja skulle jag åka till Ikea och investera i fler plastbackar till dotterns rum (städade igår, miljoner pryttlar som alltid dräller överallt), en vit slät dörr till Billy-hyllan (den jag har är ek/glas) och spana lite mer på deras utemöbler (låga lounge-liknande fåtöljer, som dessutom släpper färg och ser mycket mer chabby ut än chic efter tre vintrar/somrar utomhus, är inte optimalt när man ska kunna sitta ute och äta hela lilla familjen). Men Ikea är sunda, de har helt stängt under midsommar. Så där försvann den möjligheten att göra av med pengar... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0