Hemma från Åland och dags för boande!

Jag och dottern hade två fina dagar i Mariehamn, det badades i pool, vi var på Sjöfartsmuseet (och gick på skattjakt) och hängde i en lekpark. Jag hann läsa ut en bok. Och så åkte vi ju såklart stor båt och tittade på vågskum. Väl hemma väntade trevligt spontanbesök, kompis I:s familj på genomresa, så maken och J (nyligen hemkomna från sin tripp till England) fick agera värdar tills dess att vi tagit oss hela långa vägen från Grisslehamn till Stockholm och sedan ut till Tullinge med pendeln. Nästa gång tar vi nog båt som går direkt in till stan!

Dagen har varit VARM! Tycker lite synd om I, P och lille E som skulle fortsätta sin resa hem till Göteborg idag, medan vi istället kunde sticka iväg till Lida och ta ett dopp i Getaren. Det fina med att bo så nära är att man kan byta om hemma och bara dra på sig en badrock... Jag är ju en fruktansvärd badkruka men det var till slut riktigt skönt i vattnet.

Efter badet blev det en sväng till ett rätt folktomt Ikea för lite lunch, fika och bebisprylsshopping. Sängkläder, madrass till spjälsängen och annat, plus att vi gick igenom förvaringsalternativen (igen) för barnkläder och andra saker man vill ha nära till hands i barnkammaren (vilket är ett hörn i sovrummet).

Nu är vi hemma, jag vilar trötta ben och ond rygg i soffan, maken gör middagssalladen och dottern ser på film. Solen steker och man borde väl vara ute, men jag orkar verkligen inte! Ibland är det ju bara så skönt att trotsa och hålla sig inne, där det är svalt och skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0