Lönedag är spenderardag

Ja som jag gått loss idag. Inledde frosseriet på Panduro, som hade rea på massor av saker, köpte jag färgpennor och tjocka kritor man kan måla med ute på asfalt för hela 50 kronor! Avrundade sedan dagen med att köpa en sommarcykel (att ha hos farmor och farfar) till dottern för 150 kronor!

Resten av lönen går väl som vanligt till räkningar, mat och bensin. Och faktiskt ett biobesök nästa vecka med makens grabbgäng, vi får passa på att göra vuxengrejer ihop när dottern är i Varberg, för sedan blir bi låsta till hemmet på heltid i minst ett halvår igen.

Har fått sommarens dunderförkylning, ont i halsen och svullna lymfkörtlar, nära att tappa rösten men mår än så länge inte direkt dåligt... En och en halv arbetsdag kvar den här veckan, ska se om vi kan få tag i biljetter till premiären av barnföreställningarna på Hågelby på torsdag då jag är ledig.

AC:n är framplockad, det är som om luften står stilla här, blir lite svalare i vardagsrummet där den står placerad men det är fortfarande som att gå in i en vägg av het luft i hallen, köket och badrummet. Funderar på att köpa en luftmadrass och sova på balkongen... Pust! Det börjar bli lite för varmt för mig nu, idag åkte dessutom ringarna av, efter en hel del möda, de får hänga runt halsen till efter förlossningen, jag har korvfingrar och korvtår... Men fötterna får jag fortfarande i mina skor, som dessutom fått sig ett lyft hos skomakaren. Sköna skor förtjänar lite omsorg och hellre lägger jag en liten slant på ett hantverk än att köper nya skor och kasserar de gamla för att en söm gått upp...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0