Nattjobb

Träffade på grannen när hon kom hem från jobbet på morgonkvisten, hon såg lite sliten ut. Lite som jag känner mig, för att vara gravid är ju nästan som ett nattjobb. Passet börjar med att man lägger sig vid tiotiden, sedan försöker man somna i 2-3 timmar och lyckas kanske slumra till lagom tills dess att maken kommer och lägger sig så att det bara är att börja om att försöka sova i värmen, ett bäcken som gör ont, hosta och såklart 1-2 toalettbesök. Lyckas sedan komma till ro igen fram till kl tre då jag väcks av någon vansinnig granne som smäller i bildörrar och rivstartar utanför huset. Vid kl fyra är det då ljust att jag tror att maken försovit sig, blir lugnad av ett toalettbesök och försöker sedan somna om, vilket går sisådär, och från klockan sex är jag klarvaken, spelar wordfeud, läser tidningar på telefonen och försöker hetsa maken att kliva upp.

Jag brukar sällan få mörka ringar under ögonen men nu börjar det faktiskt finnas antydan till det. Lyckligtvis börjar det bli lite halvtråkigt väder, vilket underlättar för en gravidtjockis! Idag blir det ett besök på Biltema för att köpa stödhjul och lite annat till dotterns "nya" cykel (hon fick testa den utan stödhjul, med mig springandes bredvid, efter 20 meter var jag helt slut!) och sedan blir det jazzig barnteater i Hågelby. Men innan dess ska vi äta lite lunch, gamla barndomsklassikern fläskpannkaka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0