Dagens dåliga kombo

Halsbränna och halsont, vad är meningen med det egentligen? Får väl ta och göra mig en kopp te till och lyxa till det med honung. Och trycka i mig något mataktigt för att dämpa halsbrännan en stund, för det känns inte lockande att sätta sig och köra ner till Hallen eller Myrviken (några mil bort) och leta samarin just nu...

Idag försökte vi påbörja projekt potträning (igen), dock utan potta. Istället iskall toalettring och en dotter som tror att hon ska trilla ner i toan. Kom fram till en okej teknik som innebar att jag lyfte upp henne, klämde ner mig mellan toalettsitsen och duschkabinen medan hon krampaktigt höll om min hals. Fungerade bra en stund, tills jag fick blodstopp i benen. En stund senare när vi försökte igen vågade hon faktiskt sitta där själv, fast hålla mig i handen och fick lyssna på saga. Vi har 17 veckor på oss att ro det här projektet i land, för jag tänker inte ha två blöjbarn!

Pottleverans från civilisationen väntas under kvällen, så kör vi vidare imorgon...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0