Lite koll

För ungefär ett och ett halvt år sedan lyckades jag dra ur det förra bilbatteriet och blev då radiolös i ett par månader. Den gången berodde det på att vi varit "smarta" och "tänkt till" att det är dumt att ha koden till bilstereon i bilen utifall någon knycker bilen. Så lappen togs in i lägenheten (vår förra) och försvann för evigt. Den här gången har jag gått igenom alla mina gömmor för att hitta en gul, eller var den möjligen grön, postitlapp med koden uppskriven på. Och det är nu jag faktiskt hyllar mig själv och mitt "system", eftersom den så klart inte finns i pärmen organiserad efter ämne där alla andra bilpapper ligger i en plastficka, nej de riktigt viktiga papperen och viktiga kvitton har jag såklart någon annanstans. Gissa? Min farmors gamla tekanna såklart!

Så nu slipper jag åka ner till Tumba och återigen flörta till mig koden till bilstereon, skönt, för jag är totalt osugen på att göra något annat än att vara hemma och kurera mig från den senaste förkylningsslängen som kastade sig över mig igår eftermiddag.

Eventuellt lägger jag mig i soffan och ser på I don't know how she does it, en av två filmer som följde med tidningen Tara. För övrigt en tidning som inte känns aktuell att köpa igen på 10-15 år, skönt att vid min ålder fortfarande känna sig för ung för något ibland... ;)

Så länge sitter jag i särken och läser dagens tidning i morgonsolskenet, ha en bra dag allesammans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0