Works like magic

Maken tycker att alla mina bakverk smakar bittert och tråkigt, men eftersmaken är gudomlig. Jag fick foglossning tidigt och den blev stegvis värre, till slut stod jag i för att testa att ta bort allt mjöl, socker och potatis (kör en 90%-ig LCHF, där jag äter frukt ibland och mycket grönsaker) eller bli sjukskriven igen. Och det sistnämnda är DÖDEN.

Dagen då jag tog beslutet mådde jag skit, hade gått sammanlagt kanske 600 meter och låg på soffan hela kvällen. Efter två dagar på low carb mådde jag mycket bättre, efter fem dagar gick jag en halvmil. Förstår ni vad det här innebär? För mig personligen lär jag slippa rullstol och depression och inte behöva väga över 100 kilo efter graviditeten, och för samhället i stort om fler skulle kunna bli hjälpta med sin foglossning genom en low carb-diet en enorm vinst genom färre sjukskrivningar. För att inte tala om besväret att ens försöka bli sjukskriven för något så "trivialt" som foglossning...

Hur som helst, idag blev det äppelpaj på smör, mandelmjöl, lite vatten, lite pofiber, ett halvt äpple och kanel. Och vispgrädde till så klart! Mums sa kaffetanten och tog två portioner! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0