Blödig

Det började med att jag inte längre kunde se på Walking Dead. Blod, zombies och elände. Fy sjutton sa jag och nu ligger vi säkert en säsong efter. Ikväll försökte jag se på Criminal Minds men zappade över efter ett par minuter. Blod, mord och elände. Hamnade istället framför ett brittiskt bak-program där jag intresserat satt och hummade med i kommentarerna om flarn, foccacia och citronpajer, fick små aha-ögonblick (NU kan jag äntligen lösa problemet med nedfallna kanter på pajskalen på ett smart sätt) och lärde mig att om man ska kavla ut marsipan bör man pudra kaveln med florsocker (eller var det vaniljsocker?!?) innan. Utifall jag någon gång skulle få för mig att göra egen prinsesstårta...

Och blödigheten hänger nog ihop med att jag lite börjar boa. Efter middagen (grillade älgfärsburgare, mums!) åkte jag ner till Tumba och köpte en babysitter som jag hittat på Blocket. En Titanium Baby igen, den var superb då dottern var liten men jag sålde den vi hade när hon började använda den som trampolin... Nypris ca 500, fräsch begagnad 250. Månadens kap. Och det enda inköpet denna månad, har köpstopp under maj, undantagsvis om det är något dottern behöver akut.

Imorgon blir det helg igen, fast helgen är helt uppbokad. Lördagen ägnas åt Hyresgästföreningskonferens och på söndag är det barnkalas för guddottern som fyllt år nyligen. Och i den andan kommer våren rulla på! Tur att jag och Kresselhos mår så bra, annars hade planering och tempo säkerligen knäckt mig rätt snart.

Sovadags nu för mig och bråkmakarn i magen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0