Det här med badmode...

Varför ska bara män få ha luftiga badkläder? Shorts som torkar snabbt? Ej åtsittande ålskinn? Jag har varit i Huddinge C, där HM förvisso hade shorts, men bara upp till storlek 42 och de har slutat ha mammakläder (och tjockisavdelningen var även den borttagen). Varken Lindex, Kapp Ahl eller Twilfit hade några shorts alls för damer, annat än i "vanliga" material (bomull, jeans). Och sportaffärerna hade samma klena utbud, män kan hitta snabbtorkande bekväma shorts och kvinnor ska ha minimala trekantsbikinis. Jag tycker mig skönja en lucka i modet här. Är den avsiktlig eller en ren slump?

Om jag skulle kunna gå på herravdelningen? Javisst, men modellerna kräver att jag odlar snopp och högre tolerans mot grälla färger och horribla mönster. Min tanke var ju att jag skulle kunna kombinera med befintlig överdel. Jag är så så så less!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0