Tiden bara sprang iväg...

Nattade dottern, läste Alfons och gosade. Städade lite. Och sedan var klockan kvart i tio, hur gick det till? Och varifrån kom energin egentligen?

Skönt att slippa se dammråttor i alla hörn och struktur på hallgolvet i form av all sand dottern drar in... Och nu kan fler än tre personer sitta vid köksbordet, borta är högarna med teckningar, reklam och tidningar. Det är något renande över att se fria obelamrade ytor, framförallt i köket som är det rum man först ser (vår "hall" är en kvadratmeter klinkergolv precis innanför ytterdörren).

Igår var jag hos barnmorskan, hon blev lite orolig när jag berättade om min stundande jobbresa till Gotland om ett par veckor. Det är dags att packa ner förlossningsmappen, tydligen, för nu kan det visst börja hända grejer. Själv tar jag det hela med ro, än så länge, så länge jag inte beger mig upp till tex riksgränsen på vandring finns det ju förlossningsavdelningar inom rimligt avstånd över hela landet!

Och apropå Gotland, så är planen att vi ska fördjupa oss i grön tandvård, så nu har jag något att plugga in närmsta veckorna. Kan Ni något om det ämnet..?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0