Vad det tar emot...

Idag har vi, förutom att göra oss av med saker på världens minsta loppis, omorganiserat sov- och vardagsrum. En bokhylla har fått flytta ut från sovrummet och tillsammans med nya fåtöljen har den övertagit platsen där soffan stod. MEN, i samband med den här omflyttningen öste vi över alla saker från hyllan och massor av andra saker i sängen som nu är fullständigt belamrad förutom en sträng uppe vid huvudändan. Så nu står jag inför att behöva röja innan jag kan sova, alternativt lägga mig på tvären i sängen och låta maken lösa sin sovplats på bästa sätt när han väl upptäcker att det inte går att ligga i sängen. Eller så kan ju han och M sova i skift, eller dra ut dubbelsängen i gästrummet.

Eller så får jag lyfta min trötta bak ur soffan och göra en sista kraftansträngning. Imorgon ska jag INTE bli väckt innan 07, så belöningen för lite slit nu på kvällskvisten blir en sovmorgon. Och eftersom det verkar som om grannarna festade ifrån sig igår (ljudligt, allsång till Shakira på högsta volym samt att alla fyllesamtal studsade mellan husen och lät mig ta del av tydliga triviala konversationer, som om de stått vid min säng) så får jag nog sova innan halv två inatt!

Imorgon ska jag nog fortsätta med den materiella reningsprocessen, det var väldigt befriande att ställa sig och plocka ner bok efter bok, filmer och andra pryttlar från hyllorna och inse att de faktiskt inte fyller någon som helst funktion för mig. Deras varande i mitt hem är fullständigt onödigt. Synd bara att vi inte lyckades få mer sålt, får väl hålla utkik efter bakluckeloppisar i området eller lägga ut mer på nätet. Krängde tex iväg ett par barngummistövlar efter en notis på den lokala köpes/säljes-sidan på Facebook. Blir ju inga stora pengar av de här affärerna, tror vi sålde för ca 300 kr dig men hemmet känns luftigare och det går inte att mätas i pengar...

Så, nu säger vi godnatt och trevlig städkväll då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0