Äntligen helg

Man skulle ju kunna tro att varje dag är som helg när man är föräldraledig, men så är det ju inte riktigt. Helg innebär ju att jag slipper kravla mig upp och släpa iväg barn till förskola och hela dagen invänta hämtningen, även om jag faktiskt tycker att det är lite lättare att komma upp på morgonen efter att jag börjat med levaxin igen, eller så är det de senaste dagarnas jättebajsblöjor som måste akutbytas som fått mig på fötter utan större problem...

I förrgår började betalningarna för mina auktioner på Tradera trilla in och det ar en skön känsla att kunna fylla bensintanken utan att behöva ge avkall på något annat. Inväntar några köpare som inte betalat ännu men har redan börjat lägga upp nya annonser, inte klokt vad mycket saker man har hemma som faktiskt inte är livsnödvändigt att ha kvar!

Något som är svårt att köpa begagnat är skor. Jag med min hallux valgus skulle ju aldrig kunna varken köpa eller sälja skor, med barn är det ju en annan sak men de sliter ju ofta något ohyggligt på skorna istället. Vi köpte ett par rejäla höstskor till storasyster här i veckan och de ser redan lite tråkiga ut, fast det rör sig mest om damm och sand. Hon har för övrigt storlek 29 nu, helt galet, hon spurtar vidare i växten, helt klart ett arv från pappa. Jag var ju kort och tjock som barn (nu är jag lång och tjock!).

Skorna köpte vi på XXL Sport, som jag tycker har hög kvalitet till rimligt pris, men det kostar att ha barn, jag tror hon har ett skokonto på drygt 2000 kr per år. Förhoppningsvis kan lillasyster ärva merparten av skorna allt eftersom hon blir större. Förutom skor hittade vi en binge med tunna fleecetröjor, löjligt billiga, och kom hem med varsin till mig och maken. Superskönt nu på morgonen då det är lite småruggigt!

För er som funderat över det här med om jag kommer kunna ha mina Tenson-byxor i fjällen så kan jag säga JA! Fast det är lite som med jeansen, de går på men jag skulle behöva tappa ett par hekton till innan de sitter bra. Veckans promenader har gett resultat men så ser fötterna ut som de gör också. Skinnflådd lilltå på vänster fot, de enda skor som är ok att ha just nu är mina träskor, inget som lämpar sig för längre sträckor med andra ord!

Ett sista utropstecken idag är att mitt babytäcke som syddes (av mamma, jag hade aldrig fått godkänt i syslöjd annars) på högstadiet faktiskt nu används som just täcke. Det blev jättefint i vagnen istället för att bara ligga i spjälsängen som överkast! Har även upptäckt att M blir mycket lugnare av att ha ett gosedjur intill sig, så på nåder har hon fått låna en nalle av storasyster, hon har en egen mjukiskatt också men den kittlade så med morrhåren.



Kommentarer
Postat av: Martina

Hannah frågade mig om jag hade sytt något nån gång och jag visade henne en tröja som jag stickade i syslöjden i högstadiet. Hon blev jätteimponerad! (Det gäller att visa sina alster för rätt personer haha)

Svar: Det är ju det som är så härligt med barn, de ser en som sin idol som kan allt! Ingrid imponeras av att jag nästar ihop småhål på hennes byxor, så de blir som "nya" och då kan jag gott erkänna att baksidan blir allt annat än snygg... :)
Kaffetanten

2013-09-13 @ 10:32:02
URL: http://ytterligare.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0