Träningsvärk

Eftersom Jämtland hägrar och vi planerat att ta en fjälltur när vi är uppe så tog vi oss igår ut med varsin unge i sele. För att få känna på lite stigningar och varierande underlag gick vi i motionsspåret vid Brantbrink, och förutom ett rejält skavsår på stortåknölen på vänster fot (gick i gummistövlar, inte dagens smartaste men lider brist på vandringskängor) gick det väldigt bra. Vi hade med oss lite fika, tog en paus efter ungefär halva tiden, och svettades nog ut ett par liter vatten. För det var väldigt fint väder igår, och ser rätt lovande ut idag också. Men frågan är om vi tar oss ut idag, kroppen är rätt öm idag, känns som om jag använt ett gäng muskler som legat i träda ett par år... Att jag avslutade vår tur med att gå över flygfältet där gräset är ungefär meterhögt och jag fick köra med höga knälyft har också satt sina spår!

Nu ska jag försöka driva upp familjen, frukost och städa väntar och sedan ska storasyster få leka med sin bästis.

Tänk, vi närmar oss mitten av september och det är varmt som mitt i sommaren, härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0