All möda i onödan!

Blev väckt av Märta, som vanligt, strax efter sex och försökte dra mig till halv sju. Men det är svårt att riktigt koppla av när man har en bandit bredvid sig som klöser i ansiktet och drar mig i håret...

Insåg att det behövde handlas idag också, och hur osugen jag än var på att gå ner till centrum idag så gjorde jag det. Köpte på mig mer ekologisk köttfärs tex, som hade bättre kilopris den här veckan än den vanliga färsen. Och så är det här ju en familj med hög mjölkkonsumtion, de där tre mjölkpaketen jag köpte i för någon dag sedan är redan slut.

Vad jag hade kunnat hoppa över imorse var att föna och snygga till håret, trots mössa var allt ogjort när jag kom hem. Så jag får dra några nya drag med borsten och försöka få till det igen, mycket bara för att bli varm! Jag hade regnjacka och gummistövlar men känner mig fuktig och frusen ändå, en kopp buljong kan nog råda bot på det!

Regnskyddet var ett måste idag!

Möss- och regnfrilla, och igenimmade glasögon, men Märta var varm och torr i alla fall, det är ju viktigast av allt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0