Barnvagnspromenader är bra grejer

Nu när jag hårdsatsat på att bli av med mammaspäcket har det varit väldigt tacksamt med det här fina vädret! Hittills i april har jag gått/åkt skidor ca 14 mil, och än är det en vecka kvar av månaden! Igår krånglade magen, så det blev ingen Svettis och jag tog bara en 4-kilometerspromenad imorse, kände mig lite trött i kroppen helt enkelt. Känns som om jag har en del att ta igen, som tur är har vi redan bestämt att det blir promenad till BVC (sista mammagruppsträffen) imorgon, så bränns det lite i gör helgen! Jag har på 24 dagar tappat ca 5,5 kilo, vilket jag är otroligt nöjd med, jag vill verkligen inte komma tillbaka till jobbet och känna mig som en degklump!

Och apropå jobbet så fick jag ett tack men nejtack på en av mina jobbansökningar, lite trist men det finns fler att söka! Det bästa vore ett tvådagarsjobb i Tullinge, så att jag slapp pendla, men det kan jag väl bara drömma om...

Jag lyckades få banditen att somna själv, och fick en och en halv timmes ro att äta mat på, och fortsätta med tvätten.

Tyckte det knastrade i mina gamla torkade rosor (jag har inte kommit mig för att slänga dem sedan vi kom hem), visade sig vara en larv som mumsade i sig blomblad!


Bustrollet! Livet blir aldrig tråkigt när man har barn!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0