Det tar sig minsann!

Inatt vaknade inte banditen en enda gång, inte ens för att dricka vatten! Det betyder att jag fick sova från ungefär klockan elva igår till halv åtta imorse. Från status döende igår till status pigg&fräsch idag för min del! Två saker skulle kunna göra det här ännu bättre, att hon sov i egen säng och att hon slutade vara så mammig. Vi är visst inne i en extrem klängperiod, hon är extremt rädd för mina föräldrar, accepterar till nöds Mikael och blir väldigt väldigt orolig och ledsen när jag inte finns inom synhåll. Att lämna barnen till mormor och morfar för lite skidåkning med Mikael känns långt borta, ja Ingrid är ju inget problem, men Märta får ju panik. Vi försöker muta henne med russin, hon får plocka dem ur händerna på mormor och morfar för att så sakteliga närma sig dem och förstå att de inte är så farliga...

Har nyss kommit in från en promenad med Märta, gick "runt kvarteret", dvs bakvägen upp till byn och sedan hem igen. Folk kör som tokar och endast runt 700 meter har trottoar eller gångbana, annars är det bara att hoppas på att folk håller ut när de passerar så man slipper slänga sig i diket... Men idag visade alla hänsyn med god marginal, lite beror det nogpå att det är svårt att missa vårt lilla färgglada "ekipage" i rött (vagnen) och cerise (min jacka).

Medan Märta får sova vidare i vagnen tar jag dagens andra stora kopp kaffe, sedan blir det en obligatorisk tur till Lillänge. Imorgon hälsar vi på min morfar i Lit och far efter det upp till stugan för påskfirande och skidåkning!

Mmmm, kaffe... Jag kommer nog fuska lite med kosten just skärtorsdagen och långfredagen men annars går det väldigt bra. Kanske blir det här första gången i världshistorien som jag inte är tjockare när jag åker hem än när jag kom hit..?

Fick ett hastigt infall att vika av in mot stan men insåg rätt snabbt att det skulle bli jobbigt om jag tröttnade och inte hade busspengar med mig! Har för övrigt gått över nio mil hittills i april, inte så illa för en soffpotatis som jag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0