En mindre angenäm tradition...

Det verkar som om vår bil bestämt sig för att påsken är en festlig tid för att hitta på spännande fel! Förra året fick vi först byta batteri och sedan släppte kylarslangen. Idag tyckte den att det var lite festligt att ha lite glapp i elektroniken, fick tips av min far om en verkstad och efter att de felsökt så fick vi tid för att lämna in bilen imorgon. Ingen fjällresa på ytterligare en dag med andra ord, men lyckligtvis blir det ingen blodig historia för ekonomin, bara lite besvärande.

Idag var vi till Lit (det var på hemvägen som bilen började tramsa) och hälsade på morfar, jag luktade länge på mina saffransskorpor med vit choklad som han fortfarande hade kvar av, men jag åt inte en smula. Passade på att hjälpa honom med lite pappersgrejer, och får nog kora Folksam till den kö där det går snabbast att komma fram, tog inte många minuter att gå från plats 65 till att få prata med någon på kundtjänst.

Märta är fortsatt mammig men börjar åtminstone acceptera mamma rätt bra, och ler numera åt pappa istället för att gråta. Stora framsteg!

Mina ostälskande rackarungar fick äta sig mätta igår...

...och så åt vi massor av jordgubbar till efterrätt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0