En riktig långis!

Igår tog jag ju två promenader och var sedan iväg på Svettis (fast det var inte den vanliga tjejen som körde, det passet kan jag ju nu och blir ordentligt genomkörd av, passet igår var krångligt och jag fick bara till halvdana rörelser), så idag var jag rätt trött i kroppen och var kanske inte jättepepp på att gå ut igen idag. Dessutom sov jag dåligt inatt igen, Märta vägrade sova på annat sätt än ovanpå mig, och har hostat sig genom natten. Men nu fick jag till rätt bra ställningar, pallade upp med kuddar runt om och kunde vila stödarmen, så jag har trots allt sovit hyfsat. Och dåliga ursäkter ursäktas inte nu när jag kommit igång, så ut kom jag med tjejerna! Vi hade tänkt fika på kafé Kajkanten men det hade inte öppnat för säsongen, istället blev det lunch på thaien (ute, lokalen är för liten för att rymma tre barnvagnar) och sedan tog vi en paus utanför BVC fö att värma oss och ta upp barnen en stund. Och så hem igen, totalt blev det en mil, får man vara nöjd med i den här blåsten och kylan!

Nu sitter jag här med en stor kopp kaffe, Märta har fått ny blöja och mellis, och jag ska slappa framför ett avsnitt av Sons of Anarchy innan jag går upp till förskolan...

Tempot blir inte bättre än sådär när man måste pyssla med barnen, ge vatten, mata med smörgås, stoppa in nappen osv...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0