Flyt

Blev väckt av Märta vid ca kvart över sex, klev upp, duschade och gav henne frukost, sedan vaknade Ingrid och frukosten slank ner där också utan problem. På med kläderna på bägge barnen och för första gången på evigheter har jag lämnat och tagit mig från förskolan innan klockan hunnit slå nio. Helt otroligt...

Mötte upp en mammakompis för promenad och kom hem för en liten stund sedan efter att ha gått ner till centrum och tillbaka. Första gångerna jag gick ner för att handla kändes vägen så lång men nu tänker jag inte på det längre, och alla gånger jag struntar i att ta bilen är ju en vinst för plånboken, miljön och inte minst mammafläsket! 8 svettiga, ja vi höll ett riktigt bra tempo, kilometrar blev det och nu ska jag få Märta att sova lite. Och äta min lättlunch, nya favoriten är kvarg och jordgubbar, mumsmums!

Vägde in på ytterligare 400 gram minus idag, skönt att bara amma för att det är gosigt och tröstande så att jag kan ösa på med motion och kontrollerat kaloriintag utan att det går ut över Märta!

Gott OCH nyttigt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0