Hemma (i röran) igen

Påsken är över och vi har landat här hemma, i eländesröran. Jag önskar att någon kunde trolla bort all oreda, och passa på att göra rent fönster och golv... Misstänker att jag får stå för magin själv dock!

Väl hemma så stökar Märta fortfarande om nätterna, men nu har jag tryckt i henne 1,5 flaska välling, hoppas att en mätt bebismage innebär fler sovtimmar till mamman...

Längtar tillbaka till snön och skidåkningen, det var så otroligt skönt att glida fram i spåren. Sista dagen vi åkte tinade det dock så mycket att spåren inte riktigt bar längre, så vi var verkligen uppe i sista stund! Stuglivet är rätt lugnt, och här hemma har det heller inte hänt så mycket, så det får bli lite bilder från påsken och sedan (nästan) god natt för min del!

Jag och Mikael tog en längre tur själva på långfredagen, strax över åtta km i strålande solsken! Jag var extremt harig i nedförsbackarna och drattade på ändan två gånger, men mestadels gick det bra och jag hade bra flyt i åkandet, är mycket nöjd med valet av skidutrustning!

Jag levde i mitt nya underställ! De där snyggkläderna jag plockat med mig fick ligga kvar i väskan hela tiden...

Vi tog en minitur upp mot fjället men efter att skidpulkan vält ett par gånger för mycket (hysteriska barn), pappa närmade sig en stroke av utmattning (uppför, dåligt fäste och tungt att dra pulkan) och magen kurrade så pausade vi på en myr, fikade och tog sedan en genväg hem.


Vi har inga djupt rotade traditioner vad häller påskmaten och tokade till det med lammfärsspett och lite olika mezeinspirerade rätter...


...men det plockades fram lite "vanlig" påskmat på lördagen, samt mina supergoda frusna key lime pie. Två dagars fuskande med maten, men det är ju bara påsk en gång om året!

Barnen fick åka skidpulka, både läskigt och lite mysigt tror jag...


Vi njöt i solen medan Ingrid åkte Korvloppet! Märta accepterade till sist såväl mormor som morfar!

Skidåkarmannen!


Min far, med det enorma tålamodet, åkte Korvloppet med Ingrid och läste alla frågorna i tipsrundan, 11 av 12 rätt utan hjälp med svaren!

Hade lätt kunnat stanna en vecka till men vardagen kallade, så tillsammans med alla andra påskfirare styrde vi kosan söderut i måndags men hann med lite solsken innan dess...


Yster kalv på grönbete... Hon ville inte heller hem!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0