Ibland behöver man lite draghjälp

Jag hade tänkt gå hem och kura i soffan med min lilla snoris idag, men så hann C ikapp mig på vägen från förskolan och föreslog en promenad ner till centrum för att handla lite. Klart jag nappade på det! Med lite sällskap blir allt så mycket trevligare, trots lätt snöfall och rätt så kallt. Nästan 6,5km fick vi ihop, ska se om jag kan ta mig ut under eftermiddagen också, för att kanske närma mig beach 2016...

Igår åt vi italiensk torsk (torsk i ugn med kronärtskocksbottnar, rödlök, vitlök, kapris, persilja, tomat, citron och vitt vin) och när jag ändå stod vid grytorna och hade tagit fram fisk så passade jag på att göra lite mer barnmat. Det här var nog en av mina bästa laddningar, på torsk, potatis, palsternacka, gul lök, basilika, svartpeppar och rapsolja, och en klick smör när jag mixade ihop allt. Märta åt med god aptit, trots att hon är så förkyld, idag fick hon samma till lunch och sedan lite puré på äpple, jordgubb och päron till efterrätt.

Lättlunch, fast det visade sig att Märta också tycker om avokado, så jag fick dela med mig av det lilla... Grönsaksbuljong är varmt och gott efter en promenad i det nyckfulla vårvädret!

Skrutteplutten, vid gott mod trots feber och den aldrig sinande snorfloden...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0