Inte så läskigt

Idag tog jag, C och T oss ner till Tumba bruk för spökpromenad! Vädret har varit super, och det var riktigt skönt att bara vara ute och vandra omkring i de fina omgivningarna vid det gamla bruket. Men spökvandringen i sig var inte så bra, guiden genomförde vandringen utan inlevelse och avrundade med ett gäng klassiska vandringssägner som "sanna berättelser". 

Vi lunchade sedan i Tumba centrum, gick i butiker (kom hem med strumpor till mig och en present till Ingrid söm ska hamna i påskägget) och sedan tog vi tåget till Tullinge igen. Det var så varmt i solen att jacka var överflödigt, gick hem i bara blus och kofta. Så idag fick jag återigen ihop rätt många kilometer, fast runkeeper fick fnatt igen och mätte medan vi åt, eftersom jag glömde att pausa.

Väl hemma så är det vika tvätt som gäller, så att vi har rena kläder att packa ner i väskorna som ska med till Jämtland. Skönt att slippa ha med alla amningströjor, som faktiskt tog lite mer plats än de vanliga kläderna. Märta har inte ammat på nästan två dygn nu, och verkar heller inte sakna det. Inatt vaknade hon inte alls mellan ca halv tolv och sex, så nu ska vi bara få henne att sova i egen säng så kan vi få riktigt god nattsömn igen!

Och mitt mål inför påsken, ja det fixade sig imorse, nu har jag mindre än 20 kilo kvar att bli av med!

Tumba bruk, med Sveriges första "höghus" och andra byggnader från 1700- till 70-tal.

Världens gladaste jordgubbe, i väntan på att kompisarna får nya blöjor!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0