Lördagsmorgon med banditen

Vi gjorde ett tappert försök att återerövra sängen igår men vid elvatiden fick vi ge upp, då var det skrik och gnäll som bara avhjälptes genom att få ligga mellan mamma och pappa igen. Men 4-5 timmar i egen säng är en bit på vägen i alla fall!

Märta vaknade halv sex och tydligen skulle jag också masa mig upp då... Har sedan dess städat upp i köket efter gårdagens middag och sett till att den lilla banditen fått i sig frukost, numera vägrar hon bli matad med smörgås, nej den ska hållas själv minsann! Eftersom hon är så bra på att tugga testade jag att klyfta upp ett äpple, och det gick ju galant. En och en halv äppelklyfta tuggade hon i sig utan att sätta i halsen en enda gång, kommer underlätta beredandet av mellisar, äpple kan man ju ha med sig i väskan utan att behöva ha tillgång till skålar och micro.

Nu ska jag packa det sista och driva upp resten av familjen. Igår va jag helt förstörd av sömnbrist och fick nästan inget gjort alls, idag är planen att vi ska vara på väg innan klockan tio åtminstone, för sedan har vi ju ca åtta-tio timmars resa framför oss innan vi är framme hos mamma och pappa. 

Kan själv!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0