Premiär på brua!

Det är så härligt väder idag, efter ett bra utvecklingssamtal för Ingrid och en riktigt besvärlig natt med stökgrisen Märta sitter en kopp kaffe i solskenet extra bra. Inväntar några andra mammor för en promenad ner till centrum, tänkte göra någon sås på gårdagens rester och behöver handla lite till den.

Igår stod jag och var avancerad i köket, hittade en liten övergiven älgstek i frysen som tillagades i stekgryta och serverades med ugnsrostade grönsaker och vitlöksbea (Lohmanders, min absoluta favorit!). Dock misslyckades jag lite med kryddningen, eller så var receptet jag följde lite för mesigt. Men det SÅG snyggt ut åtminstone!

Jag glömde avbeställa prenumerationen på DN, men just idag gör det inget!

Morötter, palsternacka, rotselleri och till Ingrid även potatis. lite olivolja, salt och krossad vitlök. i sin enkelhet gudomligt gott! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0