Saker som gör mig förbannad

Folk, oftast män, har ibland en åsikt om ammande. Att det skulle vara obscent, äckligt, onaturligt. Jag undrar vilken del av uppfostran och folkvett som gick dem förbi i barndomen? Idag postade en bekant från förr ett inlägg på Fb om att nästa gång han såg någon amma offentligt skulle han minsann läxa upp mamman, med hög röst! Detta sedan debatten återigen blossat upp om amning efter att en kvinna fått sitt barn övertäckt av en servett på Grand då hon valt att amma i deras fiiiiiina miljö...

1. Barnet har högsta prioritet. Alltid.
2. En mätt bebismage är en nöjd bebismage.
3. Brösten finna där i första hand inte som leksaker och objekt för män utan för att producera mjölk till bebisar.
4. Om det är så jävla stötande - titta bort då! 

Jag har nog ammat för sista gången nu, och jag kommer sakna det, inget är så praktiskt som att alltid ha med sig maten till sin bebis.

Näe du Pierre. Många korkade uttalanden har jag läst från dig under åren, ett större ego får man leta efter. Idag klickade jag bort dig från vän-listan, så slipper jag bli irriterad och ha en bubblande känsla av ilska skölja över mig varje gång du väljer att öppna din korkade mun.

Dessa sociala medier, och nu vet jag att det här är att kasta sten i glashus, men vissa (en rätt stor klick av den stora massan) borde förläggas med talförbud eller gå igenom en censur innan deras åsikter blir publika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0