Den stora fynddagen

Tycker alltid att första bilturen i riktigt vinterföre och någon av mina föräldrars manuellt växlade bilar brukar vara rätt läskigt, och nu för tiden stannar jag ofta hellre hemma än sätter mig bakom ratten i onödan. Hemma gör jag förvisso samma sak, använder bara bilen när det verkligen behövs, men den är jag ju van vid att köra. Hur som helst så gick det bra att köra, åkte in till stan och kollade in det sista av rean (bara barnkläder, min plan är att köpa nya kläder till mig själv först om kanske 10 kilo). Fyndade lite av varje och åkte sedan upp på Pingstkyrkans second hand, där jag hittade ett par skidpjäxor i rätt storlek och som passar bindningen på skidorna uppe i stugan, så slipper jag låna mammas gamla båtar med tre lager tjocksockar (böjningen vid tån hamnar helt fel när man åker i för stora pjäxor). Väl spenderade 20 kr tycker jag! Hittade även en body och en tröja till Märta, tyvärr alltid svårare att hitta plagg till Ingrid, större barn sliter ju mer på kläderna och fläckar ner dem.

Imorgon ska vi nog åka och hälsa på morfar. Har inte varit där sedan veckan då mormor gick bort. Kommer kännas konstigt.

Finfina pjäxorna! Med snören (som jag kan ta från "båtarna") blir de ju som nya, nästan!

Naturen kan den, blommolin (heter den så?) är som ett litet konstverk. Blir mums till köttbullarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0