En bättre dag

Jag vet inte om det beror på att jag tog allergitablett innan jag gick ut imorse eller för att det snöat en hel del. Hur som helst så kände jag mig som folk fram till middagen och därefter lite irriterad i ögonen men inte mer än så.

Dagen har varit stillsam. Jag har suttit och lagt pussel, tagit bussen t/r Tullinge för att handla och ha 6-månaderskontroll på BVC (vi vägde och mätte i måndags, idag var det barnläkarens tur att besiktiga). Lagade zucchinirårakor med stekt fläsk, åt till det lingon och makens syrade rödlök. Och nu är det kväll, jag är väldigt trött efter en natt av snor och barnagråt, samt att jag blev väckt nästan en och en halv timme innan uppstigning av en alltför pigg Ingrid. Skönt att det bara är en vardag kvar nu innan helg!

Den lilla banditen ställde till med kalas imorse och behövde således tvättas av ordentligt, vilket ledde till det första uppskattade badet. Förnöjt satt hon där och plaskade!

Man måste vara organiserad när man lägger pussel!


Detaljerna är det lätta. Himlen blir det tråkiga/jobbiga. Fast jobbigast av allt är att sitta på golvet, blodstopp i benen ideligen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0