Första mellohelgen

Det har varit en rätt lugn lördag, var ute på förmiddagen med pappa, Märta (som fick sitta i babyskyddet, påbylsad och under en filt, så hon var varmast av oss alla när vi gick in igen efter en timme) och Ingrid, åkte lite snowracer, men det var lite för mycket fluffig snö så den sjönk bara genom. Åkte en liten tur bakom garaget men vi får nog försöka hitta någon bättre backe, där snön packats samman lite.

Sedan tog vi en sväng till stan, missade Pingstkyrkans second hand med 20 minuter, så jag fyndade barnkläder på KappAhl istället, en fin liten bomullskofta från Newbie till Märta och en mössa till Ingrid, gick inte ens på 60 kr! Ibland är rean väldigt bra... Provade också en fin skepparkavaj i ull, marinblå, som satt rätt bra, får se om jag kikar in och köper den i veckan (om den finns kvar), den var också på halv reapriset och skulle kosta 250 kr. Men några skor hittade jag inte, var upp till Krokomsporten och gick både på Kläddax och sportaffären utan att hitta något snyggt/prisvärt/passande för min tunna plånbok.

Och så ikväll har vi suttit framför tv:n, första deltävlingen i Melodifestivalen och jag tyckte att om Ellen Benediktson var så bra att jag sms-röstade på henne två gånger. Annars var det rätt mediokra bidrag, fast det är klart, Helena Paparizou hade ett snyggt bidrag, välproducerat och hon har ju rutin på det här med Mello. Ingrid skuttade omkring och dansade till nästan alla bidrag och verkade tycka att alla var jättebra!

Imorgon är det kalasdags, jag ska slänga ihop en tårta och en Budapeststubbe. Orkade inte gå ner på Panduro för att köpa tårtdekorationsprylar, tar det till stora kalaset istället, inhandlade istället tårtdekorationer på coop. Samt lite ballonger, ljus och fina servetter, som det ska vara på kalas! Och nu när barnet i fråga sover skulle jag ju kunna slå in ett litet paket, men har istället fastnat framför Sherlock på SVT1, trots att jag såg det här avsnittet för bara en vecka sedan...

Det tog inte lång stund för Märta att somna, var länge sedan hon fick sova ute, sjuka som de varit båda två.

Ingrid samlade pinnar till en brasa...

...och testade nya skidorna, men de behöver justeras lite innan de sitter riktigt bra.

Vi hade ju lovat att hjälpa till med snön, så Ingrid drog sitt strå till stacken och körde lite snöslunga med morfar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0