Hej då Jämtland för den här gången!

Varje besök går så rasande fort, om det inte vore för att Ingrid börjar klättra på väggarna och saknar kompisarna skulle jag kunna stanna en vecka till. Framförallt nu när all snö visst försvunnit hemma och det var perfekt kramsnö idag...

Igår eftermiddag kom åkte vi hem från stugan, efter den där natten av gråt och gnäll. Helt magiskt slutade hon upp med det denna natt, skönt att få sova som folk! När vi kommer hem ska projekt sova i egen säng påbörjas, fastän jag fortfarande ammar ett par gånger per natt.

Var en god organisatör och packade nästan allt redan igår, fyllde en ryggsäck med bara smutstvätt... Som extra bonus klämde Märta till med tidernas värsta läckande bajsblöja imorse, så det första jag måste göra när vi kommer hem är att tvätta.

Och nu är vi alltså på tåget, och håller tummarna för att vi slipper förseningar denna gång. Märta sover i babyskyddet (inte det minsta avundsjuk på den andra nyblivna mamman i kupén som får gå och bära på sin lilla skrikbebis mest hela tiden) och Ingrid spelar spel på plattan. Själv äter jag brie inlindad i salami och hasselnötsskorpor, har det rätt så bra! Hemma i Riksten om ca tre timmar, det känns inte så avlägset nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0