I denna sena timma

Vad jag gör vaken nu? Försöker få mammagrisen Märta att sova utan att vara klistrad mot mig... Jag skulle verkligen uppskatta ett toabesök, men då kommer hon skrika och väcka alla andra. Det här är väl en fas det med men jag måste få sova väldigt snart, orkar inte med så många nätter till av avbruten sömn och sitta uppe i mörkret i timmar innan jag till slut lyckas få henne trygg med att ligga ner själv istället för i min famn (och då ligger jag ändå hud mot hud bredvid i sängen). Känner mig ofokuserad och har börjat få ett härligt massivt munsår. 

Till detta så ammar jag 2-3 gånger per natt fortfarande och friden är ofta över vid åtta-halv nio, helt okej om jag somnat i vanlig tid, inte helt lika okej när barnet stökat till tre på morgonen... Spänningshuvudvärken debuterade idag, tandvärken i förrgår (och bettskenan ligger kvarglömd hemma). Imorse var jag så trött att jag klev upp och lade mig i pappas säng, för någon ville bara sova på min kudde och där fick jag inte plats längre...

Ska göra nattens fjärde försök att lägga ner henne. Kanske kanske blir det toa och tandborstning inom kort! Håll tummar och tår!

Vi hade finväder idag! Ingrid åkte ett par meter på skidorna men blev sedan osams med dem och tvingade min stackars far att dra henne i pulkan istället...

Jag och mamma skidade till stora vägen och en liten bit till innan vi vände hemåt igen, väldigt kort tur på väldigt halkiga skidor. Fästvalla ett måste om vi tar oss ut imorgon också!

Tog min lilla bebis på ryggen, varmt och mysigt, och hon sov så gott i selen!

Vi lunchade på altanen, korv med bröd smakar allra bäst ute!

Mellolördag med popcorn (för Ingrids del, jag åt nötter och choklad sötad med stevia, riktigt bra!) och så en brasa på det.

Gosetrynet, älskade skitungen! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0