Inte nära nog

Märta har legat i ett babynest sedan hon var ca 2 veckor gammal, en himla bra grej om man har barnet i sängen om nätterna. Men nu har något hänt, nu räcker det inte med att ligga bredvid mig i nästet, nu ska hon ligga hud mot hud minsann! Den lilla mammagrisen låg och gnällde och viftade när hon egentligen skulle sova, extra amning hjälpte inget alls, men så tog jag upp henne och lade henne på armen, så slocknade hon inom en minut. Är det så vi ska ha det nu en tid framöver? Jag ska få sova på 40cm säng i konstig vinkel - för att få sova alls..?!?

I vagnen går det åtminstone fortfarande alltid bra att sova, efter lämningen av storasyster tog jag en promenad över flygfältet och hem igen. Det var kallt, blåsigt, halt, lerigt och jag fick skjuta vagnen över gropiga gräspartier eftersom rullningens sista snö har koncentrerat sig till delar av fältet... Men vill man bli fin får man lida lite pin! Ska nu avnjuta en kopp kaffe i soffan och se på ett av de sista avsnitten av Life Unexpected. Senare idag ska jag försöka ta mig iväg till stora återvinningscentralen med elskrot och annat, handla inför kalaset på söndag och avrunda med en mammapromenad innan hämtningen på förskolan. 

Mammas lilla gosegris, i fina jordgubbsmössan som Märta fått av sin namne, kompisen Isaks mormor! Hur gulligt är inte det då, sticka en mössa bara sådär!

Om det ändå inte ska vara någon snö och riktig vinter kan det väl bli vår på riktigt, kallt, fuktigt och blåsigt är faktiskt väldigt omysigt väder att promenera i!




Kommentarer
Postat av: Martina

Jag håller med dig fast ändå inte kan man säga. Ja, om det ändå inte ska vara vinter så kan det väl bli riktig vår fast jag har hellre det här vädret än riktig vinter med massor av snö eller 7 meter slask att vada i haha
Hälsningar hon som inte åker varken skidor eller tycker om att pulsa i snö.

Svar: Gångvägar får gärna vara välplogade, men utan snö blir alla kläder så skitiga (och slits dubbelt så fort av allt hasande på marken och i leriga backar) och så går det ju inte att åka pulka och snowracer... Lättare att leka ute med barnen när det är riktig vinter!
Kaffetanten

2014-02-13 @ 10:27:59
URL: http://ytterligare.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0