Man får vara nöjd med det lilla...

Mitt mål idag var att bli av med all sand och grus som intagit lägenheten. Men jag hann inte riktigt med allt tyvärr, köket och hallen fick sig en halvdan omgång, imorgon får jag ta nya tag! Istället körde jag sex maskiner tvätt, tog en kort promenad på förmiddagen i solskenet (själv) och en längre när det mulnat på (med sällskap).

Efter hämtningen på förskolan följde min mammakompis och barnen med oss hem på fika och lek. Och efter att de gått parkerade jag i soffan, framför en ny serie om en tjej som dött men får vara kvar på jorden och samla in själar, den är från 2003 och består bara av 26 avsnitt, så antingen var den inte bättre än så eller så är det en missförstådd serie som borde fått fler säsonger (lite som Firefly, vilken jag och maken börjat se om).

Ett sista ryck gjorde jag innan maken kom hem, bakade mjuka mandelskorpor, efter eget recept som faktiskt är riktigt bra!

Mandelskorpor, 9st
150 g mandelmjöl
2 ägg
1,5 tsk bakpulver
1 tsk vaniljpulver
2 msk mjölk
en nypa salt

Sätt ugnen på 175 grader. Rör ihop alla ingredienser, klicka ut på bakplåtspapper  och grädda mitt i ugnen ca 15 min. För en sötare skorpa kan man tillsätta lite sukrin melis eller stevia.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0