Mysdag med banditen

Jag har huvudvärken från helvetet, tror det är sockerreceptorerna som insett vilket fattigt liv de lever nu och därför protesterar vilt. Ska ge dem på moppo med en balja kaffe, så fort jag lyckats slita mig från den sovande söta banditen (hon stjäl fortfarande en hel del sömn, därav smeknamnet). 

Idag var vi uppe extra tidigt för att faktiskt vara i tid på förskolan, Ingrid har nämligen utflykt till stan idag och skulle med bussen halv tio. Så jag pallrade mig ur sängen ungefär kvart över sju istället för som igår, kvart över åtta! Vi kom i tid, alla hennes kläder prydligt märkta med namn och telefonnummer och vi hann båda få i oss frukost, och lyssna på ett par versioner av Ylvis "The fox". 

Efter det tog jag en halvtimmes promenad i området, slängde in en tvätt och plockade ihop lite plast som skulle till returstationen, och sedan på det ca en timmes mammapromenad. Men där tog effektiviteten slut. Jag och min huvudvärk bestämde oss för att två avsnitt av "Life Unexpected" var lagom. 

Men nu ska jag alltså ta mig ur sängen, åtminstone ta fram köttfärs, och försöka bringa ordning i köket. Ambitionen är att träna ikväll men det betor alldeles på om huvudet vill sluta försöka implodera...

Vädret är inte så imponerande här i Riksten. Bilden tog jag i går morse men även idag var området insmetat i en sorglig grå tjocka, som en fuktig filt... Och snön, som ni ser, är ett minne blott!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0