Pinsamt!

Idag på kalaset kom en av tjejerna tillsammans med sin morfar, jag har träffat på honom ett par gånger på förskolan men vi har aldrig mer än hälsat på varandra. Så, när jag skulle presentera bakverken för hans barnbarn (de fick hämta tårta och kakor/bullar i köket) så säger denne man något om "bulle i ugnen" och blinkar sådär menande till mig, blev rätt förvånad och fann mig inte riktigt i hans kommentar, vilket troligen gjorde att han trodde att jag bekräftade hans antagande. 

När det var dags för oss vuxna att hugga in på kaffe och godsaker gjorde jag som vanligt, tog mitt kaffe med massor av mjölk, varvid mannen i fråga återigen kom fram. "Höhö, är det där kaffe eller mjölk?", tjaa, jag gillar att ha ungefär 60/40 vad gäller fördelningen av kaffet och mjölken svarade jag och då säger han något i stil med "ja det är nog bra det, med tanke på bebisen i magen".

Dagens stora fråga är ju då: ser jag uppenbart gravid ut och är det helt okej gör främmande karlar att kommentera det i sådana fall?

Okej, jag hade inte min slimmande "kroppsstrumpa" på mig, och jag har sannerligen inte gått ner alla mina gravidkilon. Men jag tycker att min kroppstyp mer lutar åt lönnfet och valkig än gravid ändå...

Låter bli att ta åt mig och tycker istället att han var lite pinsam, och jag ville ju heller inte få honom att känna sig bortgjord, så jag sa inget mer. Jag bara muuuulade i mig glasstårta, och drack mitt mjölkrika kaffe!

Vad göra åt håret som lever ett eget liv? Det tar liksom sats och svänger ut som en höjdhoppsbacke, och om jag inte tagit hand om det när det är nytvättat får jag leva med frillan tills jag tvättar det igen. Att väta och använda fönborsten hjälper föga...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0