Popcornens tid är över...

Man vet att man inte har en pyttebebis längre när man får börja byta riktiga bajsblöjor med vuxenlukt... Sedan vi börjat varva med mer mat än amning har den där lukten av smörpopcorn så sakteliga fasats ut och ersatts av en mindre angenäm lukt. Snart går hon väl, börjar i skolan, tar studenten, flyttar hemifrån och lever ett eget liv... När det är ens första bebis blir man till sig över allt nytt, när man har sin sista bebis (mest troligt) blir man istället nostalgisk och vill dra ut på tiden. Ha sin bebis som bebis så länge det går...

I helgen måste jag ställa mig och laga mer barnmat. Mellisar har jag gott om men värmde upp den sista köttgrytan idag och har nog bara två portioner fisk kvar, köttfärssåsen med pasta är det mycket kvar av men den är inte lika fin i konsistensen och därmed ingen favorit. Kanske ställer mig och gör pannkakor, det funkar ju för båda barnen och är enkelt att ha i frysen.

Ska försöka sova nu och kanske masa mig upp imorgon för ett svettispass, mota bort träningsvärken (japp, idag hann den ifatt mig) med lite rörelse...

Present från maken! Nu kan jag sätta mig i köket nästa vecka och lägga färdigt pusslet, slippa drälla med bitar på golvet, pussla i en okej arbetsställning och kunna ta bort det när ytan behövs till annat. Så himla bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0