Sista kalaset!

Efter en natt av pappersarbete och städande hade det varit skönt med lugn och ro, men det vore ju lite väl lyxigt va? Så istället blev det uppstigning vid åtta, baka cupcakes, skriva dokument hos Ulla och sedan tillsammans med henne kasta oss i bilen och åka ner till Tumba för revision. Vi klarade oss, men det kändes som om det var lite på håret. Mitt första projekt när vi köpt in en dator till styrelsen blir att sätta mig och renskriva alla protokoll och numrera dem rätt. 

Handlade lite på vägen hem, så att jag kan baka inför styrelsemötet imorgon, och sedan åkte vi hem i snabbast lagliga fart. Hemma gjorde jag färdigt mina cupcakes, gjorde i ordning tårtorna, fick nästan slut på pyntgele men blommor fick jag istället över av! Mina lite sorgliga kardemummabullar (tog ett recept från DN, det skulle bli ca 70 minibullar men jag fick bara till ca 35, sedan fick jag justera gräddningstiden, för efter 6 min i 110 grader var mina bullar degvita fortfarande, höjde temperaturen och förlängde tiden, resulterade i rätt torra om än goda bullar) penslade jag med smör och vände dem sedan i strösocker.

Kalaset blev ljudligt och lyckat, barnen hade roligt, inte all grät i år, så man märker att de blir äldre och utvecklas. Presentskörden var STOR, ribban lades högt inför kommande kalas, massor av fina och förmodligen rätt dyra presenter...

Och nu skall här städas igen, vi slängde ju bara på oss kläder och gick iväg, lämnade hemmet som ett bombnedslag! Ska bli skönt att krypa upp i soffan med maken när vi fått barnen i säng och bara ta det lugnt framför någon film eller serie.

Imorgon får vi dock lite sovmorgon, Ingrid har fyraårskontroll på BVC under förmiddagen så hon lämnas först efter lunch på förskolan. Det ger mig ett fönster på ca två timmar att baka någon kaka innan det är dags för mammapromenad före hämtning!

Klassisk gräddtårta med blomdekorationer i sockerpasta. Gjorde två, med vardera barns namn, så att de inte behövde kivas om vem som blåst ut flest ljus eller så...

Cupcake smaksatt med lime, efter recept hittat hos Leila, fast jag fick slut på florsocker och drygade ut med potatismjöl, gick alldeles utmärkt! Nya spritsen från Ikea var väl värd de 49kr den kostade!


Minikardemummabulle, fina men tyvärr rätt torra...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0