Sömn, vad är det?

Den lilla banditen är fortfarande förkyld, rejält snorig och hostig, kanske lite febrig under natten eller så var hon varm för att hon skrek så mycket. Magen krånglade. Och inget hjälpte förutom att få sitta tätt tätt mot mamma och se på sit coms från ungefär klockan tre inatt tills dess Barnkanalen började sina sändningar, för då bytte vi och såg på det istället. En inte alltför skön natt med andra ord. Ändå började den bra, hon sov i egen säng de första 6-7 timmarna åtminstone, så vi är på god väg att återerövra sängen, det är trots allt inte så stor skillnad på sovkvalitén överlag mellan en vaknatt eller en "sova på 30 cm utan kudde-natt".

De här nätterna börjar ta ut sin rätt, min förkylning blir inte så mycket bättre och humöret är i botten. Igår fick jag förvisso sova rätt bra men kände mig ändå sänkt hela dagen. Följde med Ingrid till hennes kompis efter förskolan, det är skönt att ha mammakompisar med barn i samma ålder (+- en månad eller två) som också är rätt slutkörda i knoppen, så man är på samma nivå. Att umgås med folk utan barn i större utsträckning får vänta tills jag börjat jobba känns det som, har inte så mycket att tillföra i en vanlig vuxen konversation för tillfället!

Älskade lilla snorunge, att inte kunna hjälpa dig känns svårt, får nöja mig med det lilla jag kan göra, snorsugen, torka näsan och låta dig sova i famnen. Sjöng inte mer än halva "Sov du lilla videung" och sedan slöt hon ögonen och somnade...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0