Svisch, sa helgen och susade förbi!

Det kanske inte gör så mycket, jag är ju "ledig" i veckorna också, men det är så skönt slippa ha tider att passa! 

Igår gjorde vi Kungens Kurva, storhandlade på Ikea (2 dörrmattor, 78kr) och gick sedan ett varv på XXL Sport, där blev notan något dyrare men kom hem med en underställströja till mig, ett fynd! Enklaste sättet att fräscha upp soffan visade sig vara en noppmaskin, 29kr som gjorde STOR skillnad! Stod även och kollade på mobiltelefoner, min skärm har ju varit trasig i ett och ett halvt år nu, men jag är inte så mycket för stora utlägg på tekniska prylar. Skulle aldrig falla mig in att betala 7000 kontant för en iPhone 5:a, möjligen 3000 för en 4:a men det lutar väl åt att maken får ge mig en reparation i sen födelsedagspresent, det kostar en bråkdel så mycket. Till saken hör ju även att jag skulle få hans mobil när han köpt någon annan, men så dröjde det ett tag och den telefonen han beställt kom aldrig, och sedan skulle den inte komma alls. Så kan det gå!

Igår bevittnade vi mellon, ungefär lika mediokert denna gång. Konceptet börjar kännas rätt unket, en handfull låtskrivare har pop-låt-diarré och slänger ut "stjärnskott" på scenen för ett falskt uppträdande med tveksam koreografi... Mest av allt störde jag mig på Anton Ewald som envisas med att ta sig i skrevet hela tiden, är det svamp eller bara ett tics? 

Idag är då frågan, zumba eller yoga. Eller båda passen kanske? Med förkylningen i åtanke är det två bra pass, zumban åstadkom inte en svettdroppe sist, och någon annan träning har jag ju inte fått i veckan...

Kroppsstrumpan under klänningen gör skillnad, slapp känna mig/se gravid ut i fredags...

Istället för soppa på blomkål blev det pizza på detsamma! Botten består av 5dl riven ost och 5dl riven ost samt ett ägg, man blandar ihop allt och trycker sedan ut tunt på en plåt, förgräddas i 225 grader tills den börjar få färg, sedan gör man som vanligt med tomatsås, skinka, salami, mozzarella eller vad man nu vill ha på. Vi fredagslyxade med ananas. En långpanna (på bilden en fjärdedel) räckte till oss tre utan problem!


En överbliven parmesanskalk blev till chips! Finrev parmesanen och gjorde små "högar" på bakplåtspapper, in i ugnen på 200 grader i ca 8 minuter, gott med makens tomat- och tacodip!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0